Снимка на логопед Иглика Георгиева във Варна

Иглика Георгиева

Логопед

  • (6)
  • Биография

    Иглика Георгиева е логопед във Варна с богат професионален опит и задълбочени познания в сферата на специалната педагогика.

    Образование и квалификация:

    • Средното си образование завършва през 2005 г. в VIII СОУ с преподаване на чужди езици "Ал. С. Пушкин", гр. Варна, със специалност "Български език, руски език, френски език".
    • През 2009 г., придобива бакалавърска степен по "Български език и руски език" в ШУ "Епископ Константин Преславски".
    • Между 2009 и 2011 г. Логопед Иглика Георгиева разширява своята квалификация, завършвайки следдипломна специализация "Учител по Английски език V – VIII клас"  от същия университет.
    •  През 2016 г. завършва магистратура по "Специална педагогика" в ШУ "Епископ Константин Преславски” в гр. Шумен.
    • През 2023г. Притежава и диплома от Медицински Университет - гр. Варна, специалност Клинична логопедия

    Професионално развитие:

    Иглика Георгиева придобива редица сертификати насочени към подобряване на професионалната ѝ подготовка и повишаване качеството на нейните умения. Някои от тях са:

    • Удостоверение за професионална квалификация "Методика на обучението на деца и учениците по БДП" (2011)
    • Сертификат от практически семинар "Професионалният стрес при учителите. Техники за овладяване и контрол на стреса" (2012)
    • Сертификат от семинар на тема "Ефективно управление на дисциплината в класа и в училището" (2012)
    • Сертификат за квалификация на тема "Педагогическа диагностика" (2013)

    Преминава и през редица обучения, за които е получава квалификационни кредити, фокусирани върху:

    • работата с деца със СОП
    • ранното ограмотяване
    • сензорната интеграция
    • оценката на четенето.

    Владее английски и руски език.

    Професионална опит:

    • Първите си стъпки в професията прави през 2005 г., работейки като учител в ПДГ и учител по Английски език в ОУ "Св. Иван Рилски", с. Червенци.
    • От септември 2007 г. до юни 2008 г. е учител по Английски език в СОУ "Св. Св. Кирил и Методий", гр. Белослав.
    • Между септември 2010 г. и юни 2012 г. е учител по Английски и Френски език в СОУ "Васил Левски", гр. Девня.
    • През юли и август 2012 г. работи като детски учител в СДГ "Горски кът", гр. Варна
    • От септември 2012 г. до юни 2015 г. е учител по Английски език в СОУ "Васил Левски", гр. Долни чифлик.
    • Между септември 2015 г. и юни 2015 г. е учител по Български език и Руски език в прогимназиален етап в ОУ "Св. Климент Охридски", с. Константиново.
    • От ноември 2017 г. до момента работи като логопед в РЦПППО - гр. Варна. Занимава се с превенция, диагностика, консултиране и терапия на деца със СОП, работи с техните семейства и педагогически колективи, и участва в експертни оценки.
    • В момента работи и като учител по Български език

    Професионални интереси:

    Проявява задълбочен интерес към превенцията, диагностиката и терапията на комуникативните нарушения. Тя е посветена на работата си с деца със СОП, техните семейства и педагогическите колективи. Интересува се от ранно ограмотяване, сензорна интеграция, оценка на четенето и фонологично осъзнаване.

    Сертификати

    Актуално

    21.03.2025

    Какво е училищна готовност?

    Какви умения е необходимо да изградим в бъдещия ни  първокласник?

    Готовността за училище е свързана с:

    • Позициониране (умението на детето да стои на стол и да успява задържи вниманието си като не мърда много)
    • Да държи главата си изправена и да не я подпира с ръце
    • Да движи очите си между тетрадката и дъската плавно (координация)
    • Да слуша и възприема подадената информация
    • Да има правилен хват за химикал, молив, да умее да реже с ножица
    • Да умее да се фокусира по съответната тема и да бъде издържливо
    • Да проявява любопитство и да изпитва интерес към ученето
    • Да общува свободно с връстниците си
    • Да придобие фонемно – перцептивна способност (речев слух, фонематичен слух, речевъзприятие, говорна перцепция, фонематични възприятия, фонемен гнозис.

    В кабинета на логопеда училищната готовност се изследва с помощта на стандартизирани тестови батерии (DESK 3-6) , който е стандартизиран за България. Това е т.нар. тест за училищна готовност. Провежда се в предучилищна възраст, когато децата имат вече набор от общи познания и умения. Този тест прави по – лесен прехода от реалността на едната институция към другата. Също така подпомага да се избегнат евентуални бъдещи и специфични образователни потребности при подрастващите. Ако такива са налице,  специалистът назначава терапия , за да може проблемът да бъде превъзмогнат навреме. Често срещан е проблемът с говорните дефекти. В този случай е добре да потърсите подкрепата на логопед, който да работи с детето до отстраняване на съответното нарушение. Ето защо изследването за училищна готовност е толкова важно и полезно. Оценката от (DESK 3-6) комбимира наблюдение от специалист и интервю с родителите или обгрижващ възрастен , за да се събере възможно най – подробна информация за поведението на детето.

    Работата на логопеда за училищна готовност предполага езиковото и комуникативно развитие– говорни умения, разпознаване на звукове, разбиране на думи и изразяване на мисли. Специалистът използва различни по вид методи за преодоляване на нарушенията на децата. Чрез различни дидактични материали логопедът прави терапията на детето лесна и приятна. Работата е свързана с това детето има умения да да преразкаже преживяванията си , спазвайки хронологичен ред, да придобие умение за граматически правилен изказ с изречения от по 5 – 6  или повече думи и разбира се, да няма нарушения в артикулацията.

    Прочети повече
    22.02.2025

    Иглика Георгиева, логопед, се присъединява към кампанията "Логопед с добро сърце" на Логопедия БГ! ❤️

    Целият месец март 2025 г. ще бъдат провеждани БЕЗПЛАТНИ логопедични прегледи.

     Запишете час и се възползвайте от професионална консултация.

    Прочети повече
    3 Април 2024

    ГРУПОВИ ЛОГОПЕДИЧНИ ЗАНИМАНИЯ ЗА ДЕЦА ОТ 3 ДО 5 ГОДИНИ ПРЕЗ ЛЯТО 2024.

    Логопедичната група предлага занимания, които са специално разработени, за да се възползват от силните страни и интересите на всяко дете. Основната цел на работата в група е да се постигне:

    • Социализация: Подпомагане на децата да се интегрират и взаимодействат успешно с другите.
    • Разгръщане на познавателния потенциал: Стимулиране на любопитството и желанието за учене.
    • Развитие на творчески умения: Насърчаване на въображението и креативността.
    • Емоционална регулация: Подпомагане на децата да разбират и управляват емоциите си.

    Заниманията са разнообразни и включват:

    • Подобряване на звукопроизношението: Коригиране на артикулационни грешки.
    • Изграждане на нови речеви навици и обогатяване на речника (пасивен и активен):

    Това се постига чрез използването на:

    • Приказки
    • Стихчета
    • Римушки

    Логоритмични игри (игри, съчетаващи движение и реч)

    Развитие на фина моторика: 

    Чрез:

    Игрови дейности

    Творчески дейности с елементи от метода Монтесори

    Моделиране

    Апликиране

    Подобряване на зрително-моторна координация и моторно планиране: Усъвършенстване на връзката между зрението и движенията, както и способността за планиране на движения.

    Развитие на пространствена ориентация:  Подобряване на разбирането за положението на тялото в пространството и ориентацията в околната среда.

    Усвояване на базови знания и умения и изграждане на навици за учене:

    Подготовка за училище и формиране на основни учебни навици.

    Организация на заниманията:

    Малки групи: За да се осигури по-индивидуализиран подход и по-ефективна работа, заниманията се провеждат в малки групи.

    График: Графикът на заниманията ще бъде определен след като се сформират групите.

    Прочети повече
    4 Септември 2023г.

    Кога е необходимо да потърсите логопед?

    Развитието на речта при децата е ключов индикатор за нормалното им развитие. Родителите с нетърпение очакват първите етапи: гукането, бърборенето, първата дума и простите изречения.

    Важно е да се знае, че всяко дете се развива индивидуално. Някои деца казват първите си думи на 10 месеца, докато други – на година и два-три месеца. Има деца, които говорят активно на две години, а други едва започват да формират думи и изречения.

    Въпреки индивидуалните темпове, има общи критерии, които подсказват, че е време за консултация с логопед.

    На две години НЕ е рано за консултация с логопед, ако детето:

    • Не говори свързано: Не може да свързва думи в прости изречения.

    • Има беден за възрастта си речник: Речта му не показва напредък и обогатяване в продължение на няколко месеца.

    • Детето изглежда пасивно: Не проявява интерес към общуване, не е активно в комуникацията.

    • Не разбира прости думи, послания и инструкции: Като "Дай ми", "Ето ти", "Вземи".

    • Не звукоподражава, не повтаря, не произнася думи: Не имитира звуци, не повтаря след възрастните, не се опитва да произнася думи.

    • Комуникацията с детето е силно затруднена: Има значителни трудности в общуването и разбирането с детето.

    Прочети повече

    График и контакти

      • Кабинет в жк. Чайка 44
      • Позвънете на звънеца или на телефона
      • Кабинетът е на етаж 5, вляво

      Галерия

      Понеделник

      Вторник

      Сряда

      Четвъртък

      Петък

      Събота

      Неделя

      Амб. прегледиОт 8:00 до 20:00 чОт 8:00 до 20:00 чОт 8:00 до 20:00 чОт 8:00 до 20:00 чОт 8:00 до 20:00 чОт 8:00 до 20:00 чДо обядПочивен

      Оценка и Коментари:

      Всички полета с * са задължителни.

      Мнения (6)

        • Компетентно, качествено и много добро отношение към детето и към родителите, отдаденост в работата и професионализъм! Препоръчвам!

        • Професионално и топло отношение, компетентност и умения ! Препоръчвам !

        • Професионално и компетентно отношение към работата. С любов и желание да помогне на децата. Препоръчвам!

        • Моето дете посещаваше за кратко логопед Иглика Георгиева. Само след третото посещение започна да изговаря звукове и думи, които преди не можеше. Искрено сме й благодарни за топлото отношение и отдадеността.

        • Прекрасен човек, мил и сърдечен логопед. Отнася се към проблемите на децата с нужната сериозност и търпеливост. Силно препоръчвам услугите й!

        • Деликатен специалист с дълбоки познания и страхотни умения. Работата ѝ с деца е на изключително високо ниво. Силно препоръчвам да ѝ се доверите при нужда!

      Форум темата е започната от: Давид Станев