Оценка и Коментари:
Всички полета с * са задължителни.
Мнения (6)
Форум темата е започната от: Давид Станев
Логопед
Иглика Георгиева е логопед във Варна с богат професионален опит и задълбочени познания в сферата на специалната педагогика.
Иглика Георгиева придобива редица сертификати насочени към подобряване на професионалната ѝ подготовка и повишаване качеството на нейните умения. Някои от тях са:
Преминава и през редица обучения, за които е получава квалификационни кредити, фокусирани върху:
Владее английски и руски език.
Проявява задълбочен интерес към превенцията, диагностиката и терапията на комуникативните нарушения. Тя е посветена на работата си с деца със СОП, техните семейства и педагогическите колективи. Интересува се от ранно ограмотяване, сензорна интеграция, оценка на четенето и фонологично осъзнаване.
Какви умения е необходимо да изградим в бъдещия ни първокласник?
Готовността за училище е свързана с:
В кабинета на логопеда училищната готовност се изследва с помощта на стандартизирани тестови батерии (DESK 3-6) , който е стандартизиран за България. Това е т.нар. тест за училищна готовност. Провежда се в предучилищна възраст, когато децата имат вече набор от общи познания и умения. Този тест прави по – лесен прехода от реалността на едната институция към другата. Също така подпомага да се избегнат евентуални бъдещи и специфични образователни потребности при подрастващите. Ако такива са налице, специалистът назначава терапия , за да може проблемът да бъде превъзмогнат навреме. Често срещан е проблемът с говорните дефекти. В този случай е добре да потърсите подкрепата на логопед, който да работи с детето до отстраняване на съответното нарушение. Ето защо изследването за училищна готовност е толкова важно и полезно. Оценката от (DESK 3-6) комбимира наблюдение от специалист и интервю с родителите или обгрижващ възрастен , за да се събере възможно най – подробна информация за поведението на детето.
Работата на логопеда за училищна готовност предполага езиковото и комуникативно развитие– говорни умения, разпознаване на звукове, разбиране на думи и изразяване на мисли. Специалистът използва различни по вид методи за преодоляване на нарушенията на децата. Чрез различни дидактични материали логопедът прави терапията на детето лесна и приятна. Работата е свързана с това детето има умения да да преразкаже преживяванията си , спазвайки хронологичен ред, да придобие умение за граматически правилен изказ с изречения от по 5 – 6 или повече думи и разбира се, да няма нарушения в артикулацията.
Иглика Георгиева, логопед, се присъединява към кампанията "Логопед с добро сърце" на Логопедия БГ! ❤️
Целият месец март 2025 г. ще бъдат провеждани БЕЗПЛАТНИ логопедични прегледи.
Запишете час и се възползвайте от професионална консултация.
ГРУПОВИ ЛОГОПЕДИЧНИ ЗАНИМАНИЯ ЗА ДЕЦА ОТ 3 ДО 5 ГОДИНИ ПРЕЗ ЛЯТО 2024.
Логопедичната група предлага занимания, които са специално разработени, за да се възползват от силните страни и интересите на всяко дете. Основната цел на работата в група е да се постигне:
Заниманията са разнообразни и включват:
Това се постига чрез използването на:
Логоритмични игри (игри, съчетаващи движение и реч)
Развитие на фина моторика:
Чрез:
Игрови дейности
Творчески дейности с елементи от метода Монтесори
Моделиране
Апликиране
Подобряване на зрително-моторна координация и моторно планиране: Усъвършенстване на връзката между зрението и движенията, както и способността за планиране на движения.
Развитие на пространствена ориентация: Подобряване на разбирането за положението на тялото в пространството и ориентацията в околната среда.
Усвояване на базови знания и умения и изграждане на навици за учене:
Подготовка за училище и формиране на основни учебни навици.
Организация на заниманията:
Малки групи: За да се осигури по-индивидуализиран подход и по-ефективна работа, заниманията се провеждат в малки групи.
График: Графикът на заниманията ще бъде определен след като се сформират групите.
Кога е необходимо да потърсите логопед?
Развитието на речта при децата е ключов индикатор за нормалното им развитие. Родителите с нетърпение очакват първите етапи: гукането, бърборенето, първата дума и простите изречения.
Важно е да се знае, че всяко дете се развива индивидуално. Някои деца казват първите си думи на 10 месеца, докато други – на година и два-три месеца. Има деца, които говорят активно на две години, а други едва започват да формират думи и изречения.
Въпреки индивидуалните темпове, има общи критерии, които подсказват, че е време за консултация с логопед.
На две години НЕ е рано за консултация с логопед, ако детето:
Не говори свързано: Не може да свързва думи в прости изречения.
Има беден за възрастта си речник: Речта му не показва напредък и обогатяване в продължение на няколко месеца.
Детето изглежда пасивно: Не проявява интерес към общуване, не е активно в комуникацията.
Не разбира прости думи, послания и инструкции: Като "Дай ми", "Ето ти", "Вземи".
Не звукоподражава, не повтаря, не произнася думи: Не имитира звуци, не повтаря след възрастните, не се опитва да произнася думи.
Комуникацията с детето е силно затруднена: Има значителни трудности в общуването и разбирането с детето.
Галерия
Понеделник | Вторник | Сряда | Четвъртък | Петък | Събота | Неделя | ||
Амб. прегледи | От 8:00 до 20:00 ч | От 8:00 до 20:00 ч | От 8:00 до 20:00 ч | От 8:00 до 20:00 ч | От 8:00 до 20:00 ч | От 8:00 до 20:00 ч | До обяд | Почивен |
Всички полета с * са задължителни.
Форум темата е започната от: Давид Станев
Компетентно, качествено и много добро отношение към детето и към родителите, отдаденост в работата и професионализъм! Препоръчвам!
Професионално и топло отношение, компетентност и умения ! Препоръчвам !
Професионално и компетентно отношение към работата. С любов и желание да помогне на децата. Препоръчвам!
Моето дете посещаваше за кратко логопед Иглика Георгиева. Само след третото посещение започна да изговаря звукове и думи, които преди не можеше. Искрено сме й благодарни за топлото отношение и отдадеността.
Прекрасен човек, мил и сърдечен логопед. Отнася се към проблемите на децата с нужната сериозност и търпеливост. Силно препоръчвам услугите й!
Деликатен специалист с дълбоки познания и страхотни умения. Работата ѝ с деца е на изключително високо ниво. Силно препоръчвам да ѝ се доверите при нужда!